[Élménybeszámoló] Hogyan győztek meg és milyen a Kreatív Kontroll tréning élmény?Olvasási idő: 5 perc

Egy páratlan lehetőségnek köszönhetően részt vehettem a Kreatív Kontroll manipuláció tréningjén.
Ez a tréning elképesztően hiteles volt. Őszintén ajánlom figyelmedbe.

Az előadók a racionális döntés hozatalt és a hétköznapi döntési helyzetekben való befolyásolhatóságot szemléltették.

Ebben a blog bejegyzésben nagyon röviden összefoglalom a tréningen tapasztalt élményeim, elárulom azt is, hogyan jutottam el kedvezőbb áron, mint bárki más! Olvass tovább!

A manipuláció tréning a következőket dolgozta fel:

  • Az érveléstechnika és a befolyásolástechnika legújabb kutatásai
  • Döntéselmélet
  • Befolyásolás írásban – 40 nyelvi mintával

 

Az első előadást Újszászi Bogár László meggyőzési és befolyásolási szakértő tartotta.
Hogy hogyan sikerült? Íme egy zárt Facebook csoportban található hozzászólás:

SIpos Zoltan facebook

Újszászi Bogár László, részletesen bemutatta, hogy mi a különbség a manipuláció és a meggyőzés között. Egy szemlélet szerint, ha a befogadó fél tudatában van azzal, hogy szeretnénk írányitani az ő döntését, akkor meggyőzésről beszélünk, ha nincs tudatában akkor befolyásolásról van szó.

Nagyon röviden: a meggyőzés etikus dolog, a befolyásolás pedig etikátlan.

Többek között szó esett a sértetlenség illúziójáról is, ami azt jelenti, hogy mi emberek hogy csökkentsük a sajátbizonytalanságunkat, szeretjük azt hinni, hogy sérthetetlenk vagyunk, ezáltal csökkentve a bizonytalanságot.

Például nagyon sok kutatás után azok a résztvevők, akiket megfigyeltek nem vallották be, hogy befolyásolva lettek. A saját döntésünkben való korlátozás miatt automatikusan ellenálltak. Amit teljesen megértek, mert szerintem sem akarja, hogy irányítva legyen az élete. A bizalom igazán nagy kockázat.

Akit jobban érdekel a téma, azok számára több könyvet is ajánlott, mint pl.

Retorika – Aczél Petra – Adamik Tamás – Adamikné Jászó Anna
Hatás – A befolyásolás pszichológiája
Sziszik Erika – Szervezet- és munkapszichológia

Egy apró menetrend változás miatt egy dupla döntéselmélet blokkal folytattuk.

Sipos Zolitól részletes ismertetőt kaptunk a konfliktuselmélről és a döntéshozatal pszichológiájáról. Az előadás fő üzenete számomra az volt, hogy értsük meg a döntések mögötti gondolkodási folyamatokat is és ne vigyük túlzásba az alternatívákat.

A keresés időigényes és nagyon fárasztó is, ezért a számunkra fontos kritériumok szerint szűrünk. Lényegében maximalizálás helyett az elfogadható szint elérésére törekszünk. Az elég jó mérce az aspirációs szintünk. Az aspiránciónkat előzetes tapasztalatainkból és az aktuális lehetőségekből merítjük.

Személyes élmény: biztosan veled is előfordult már, hogy egy probléma megoldására akkor eszméltél rá hirtelen, amiikor teljesen mással foglalkoztál. Igen, ez az aha élmény. Nem gondoltam volna, hogy egy befolyásolási tréningen aha élményen is szert teszek.

Zoli és a többi eladó is rengeteg életszerű példát használ, amelyek segítségével könnyedén megérthetőek lesznek az elméleti részek.

Íme egy példa a visszatekintő torzításra: egy fiatal házaspár elvált, majd a szomszédok azt mondják, hogy lehetett sejteni, mert már annyit veszekedtek.

Visszatekintő torzítás: amikor a már megtörtént dolgokra úgy tekintünk, mintha az nem is történhetett volna másképpen.

Az emlékezés befolyásolás trükk bemutatásához Zolinak szüksége volt egy pakli francia kártyára, amelyiken a színek fordítva vannak, például a kőr fekete, a treff piros.

Mivel nem egy hétköznapi pakliról van szó, így az egyik zárt Facebook csoportban Zoli felajánlotta, hogy ha valaki biztosít számára egy paklit, cserébe felajánl egy belépőt a befolyásolási tréningre. Vállaltam a pakli beszerzését, ami egyáltalán nem volt egyszerű feladat, és így sikerült kedvezőbb áron részt venni a tréningen. A kártyás trükk nagyon jól sikerült, de pontos részleteket nem árulhatok el.

Az utolsó szekcióban a gyakorlati tudás átadásával zárult a tréning nap.

A Kreatív Kontroll értékesítési szövegírója, Vavrek Balázs mutatta be, hogy milyen manipulációs technikák ültethetők át az írott értékesítésbe. Az általa bemutatásra került 40 nyelvi minta, aranyat ér. De tényleg.

A megszerzett tudás megfelelő felhasználása érdekében megfogadjuk Balázs tanácsát, és mind a negyven nyelvi mintához, legalább 5, de inkább 10 minta példát írunk.

Kétségtelen, hogy a befolyásolási tréning teljesítette, sőt túlteljesítette a számomra fontosnak tartott elvásárokat és célokat. Továbbá a tréning eredményességét mutatja az is, hogy a résztvevők a szombati tréning nap egészén jelen voltak, nem volt lemorzsolódás.